Dimensiunile ascunse ale vietii


Probabil ca fiecare dintre noi a intuit existenta unei realitati incontestabile care spune ca exista doua moduri de a ne trai viata: unul bazat pe totala separare, pe nevoile ego-ului, si unul in totala conexiune cu intreg Universul, acordat la intelepciunea universala existenta la nivelul fiecarei celule vii.
Astfel, misiunea noastra pe acest Pamant si, mai ales, in aceasta perioada prin care trece planeta noastra pare a fi tocmai aceasta incercare de a face tranzitia de la o viata lipsita de continut la o viata plina de intelesuri, bazata pe un nivel de constienta cat mai inalt.

Aceste aspecte sunt pe larg dezbatute in noua carte scrisa de dr. Deepak Chopra, aparuta la Editura For You, “Cartea secretelor – Sa deblocam dimensiunile ascunse ale vietii”, o admirabila incursiune in domeniul evolutiei spirituale si al spiritualitatii. Intregul demers se invarte in jurul ideii de abandonare in fata iubirii Universului si a unui model superior de existenta, bazat pe urmatoarele principii:

• atentie deplina
• aprecierea bogatiei vietii
• deschiderea catre ceea ce este in fata voastra
• absenta judecatii
• absenta ego-ului
• smerenie
• a fi receptiv fata de toate posibilitatile
• atitudine permisiva fata de iubire

Este timpul sa depasim principiile dupa care ne-am condus atata timp. Civilizatia materialista si modul dualist de a trai, bazat pe opozitii, conflicte si nevoi superficiale, si-au atins limita de incompetenta. Principii precum a fi ingrijorat de viitor, a retrai trecutul, a regreta vechile greseli, a retrai ziua de ieri, a anticipa ziua de maine, a goni cotra cronometru, a fi preocupat de ceea ce este efemer, a opune rezistenta la schimbare nu-si mai au rostul in aceasta noua paradigma.

Pentru ca aceasta tranzitie spre un nou mod de viata sa fie mai usoara, Deepak Chopra ne propune insusirea unui numar de 15 secrete pe care sa le asimilam, in intentia de a ne alchimiza viata in iubire, vindecare, compasiune, credinta si pentru a afla cine suntem cu adevarat. Iata cele 15 secrete ale vietii:

• Misterul vietii este real.
• Lumea se afla in tine.
• Patru cai care duc spre unitate (iubirea pentru Dumnezeu, actiunea altruista, cunoasterea, meditatia si renuntarea).
• Ceea ce cauti, esti deja.
• Cauza suferintei este irealitatea.
• Libertatea imblanzeste mintea.
• Orice viata este spirituala.
• Raul nu este dusmanul tau.
• Traiti in mai multe dimensiuni.
• Moartea face viata posibila.
• Universul gandeste prin tine.
• Nu exista alt timp, in afara de acum.
• Sunteti adevarat liberi, atunci cand nu va identificati cu propria masca.
• Sensul vietii este totul.
• Totul este esenta pura.

Pe langa revelarea acestor secrete, in paginile cartii se gasesc si nenumarate principii universale recomandate pentru aplicare zilnica:

"Intamplarile din viata mea reflecta cine sunt. Astazi, voi face o experienta cu mine insumi. Tot ce imi atrage atentia, incearca sa-mi spuna ceva. Daca ma simt furios pe cineva, o sa vad daca ceea ce imi displace la persoana respectiva nu exista de fapt, in mine.

Oamenii din viata mea reflecta aspecte ale mele. Eu sunt alcatuit din fiecare persoana care este importanta pentru mine. Fiecare reprezinta o calitate pe care vreau sa o vad la mine, sau pe care vreau sa o resping - dar, in realitate, sunt doar eu in toata poza.

Lucrurile carora le dau atentie, vor creste. O sa fac un inventar al modului in care imi folosesc atentia. O sa tin un jurnal cu cat timp petrec la TV, cu jocurile video, cu calculatorul, cu hobby-urile, cu barfa, cu lucruri care nu ma intereseaza, cu lucruri de care sunt pasionat, cu activitati care ma fascineaza si cu fantezii legate de dorinta de implinire sau de evadare. Apoi, am sa ma intreb : “Ce anume vreau sa dezvolt in viata mea?”

Nimic nu este intamplator-viata mea e plina de semne si simboluri.
Eu tes in fiecare zi tapiseria lumii mele si trebuie sa stiu ce model fac. Voi cauta semnele care imi arata credintele mele ascunse. Intalnesc oportunitati ce-mi ofera succes sau esec? Voi cauta semne care sa-mi spuna despre credinta mea cu privire la faptul ca sunt iubit, sau daca merit sa primesc iubire.

In orice moment, universul imi da cele mai bune rezultate posibile.
Astazi ma voi concentra pe darurile din viata mea. Ma voi concentra pe ceea ce functioneaza, nu pe ceea ce nu functioneaza.

Directia vietii este dinspre dualitate spre unitate.
Astazi vreau sa simt ca sunt inglobat in tot ce exista. Vreau sa ma simt in siguranta, vreau sa ma simt acasa. Vreau sa fiu constient de cum este sa fii, pur si simplu, fara nicio aparare si fara nicio dorinta. Voi aprecia cursul vietii pentru ceea ce este-propriul meu sine adevarat. O sa ma intind pe iarba, sa ma uit la cer, sa ma simt una cu natura, sa ma extind, pana cand fiinta mea se pierde in infinit.

Daca ma deschid catre forta evolutiei, aceasta ma va purta acolo unde vreau sa merg. Astazi este ziua in care ma gandesc la mine, pe termen lung. Care este viziunea mea despre viata? Cum mi se aplica mie acea viziune? Vreau ca viziunea mea sa se desfasoare fara lupta. Se intampla asa? Daca nu, unde opun rezistenta? Imi voi analiza credintele care par sa ma traga cel mai mult in urma. Depind de altii, in loc sa fiu responsabil de propria mea evolutie? "

Sursa: http://aimee.ro

Niciun comentariu: