Scară la cer... (10)


Crucea

   O primăvară caldă, frumoasă. Cerul senin. Înainte de Sfintele Paști, cu foarte mulți ani în urmă, tata mă ia și mergem la mormântul mamei Elena și bunicii Teodora (mama mamei), undeva la granița cu Bucureștiul. Am aprins o lumânare și la un moment dat tata spune: ”Știi, o să tăiem florile acestea așa de lungi de pe mormânt, de fapt chiar ar trebui să le scoatem cu rădăcini cu tot deoarece cresc prea mari...” Abia ce a terminat ideea și imediat auzim și vedem cum se desprinde cuiul de la partea de sus a crucii din lemn de pe mormânt și rămâne înclinată într-o parte... Florile erau plantate de bunica pentru mama, motiv pentru care mama mamei ținea foarte mult la ele...



Gardul

   Eram la casa de vacanță din Nordul Moldovei. Și visez pe tanti Greta, o mătușă de-a soțului, care murise de o bună bucată de vreme. Îmi spune ” nu o să plec de aici până nu o să termine Oleg gardul...” Oleg este băiatul ei, care are peste 40 de ani, și trăiește singur... Mă trezesc dimineața și merg la casa lui Oleg care stă peste drum, nu departe de noi. Surpriză – gardul era făcut pe jumătate iar Oleg îmi spune că mama lui nu a apucat să îl termine... Și nu l-a mai terminat nici el deoarece partea financiară este deficitară, el trăind dintr-o pensie modestă de boală...



Mătușa 

   Sora socrului meu Valentin, Nina, ultima dată când am văzut-o, mă întreba încontinuu: ”De ce eu? De ce eu? NU am omorât pe nimeni, de ce eu?” Nu îmi părea bolnavă, dar la o săptămână după ce am văzut-o, starea sănătății s-a înrăutățit și a fost internată la spital, unde a murit ca un îngeraș. I-a lăsat soțului moștenire un apartament cu o cameră, dar soțul ei nu a vrut să cedeze decât după propriile lui condiții. Desigur că am încercat să îl înțelegem și pe el. Noaptea dormind la unchiul acasă am visat-o pe mătușa Nina care umbla agitată, într-o cameră, dintr-un colț în altul, spunând, telepatic: ”Ia să văd cum veți ieși voi din asta...” Iar următorul vis, tot în apartamentul unchiului, au fost doi bărbați care mă priveau curioși, ca și cum ar fi întrebat ”cine sunt, ce caut acolo...”
   Dimineața am văzut fotografia lor în vitrina bibliotecii din camera unde am dormit...mai târziu unchiul a spus că aceia din fotografie erau frații lui mai mici, care au murit, în două accidente diferite... Un alt vis legat de mătușa Nina este cred, explicația a ce face ea acolo... O casă bătrânească undeva în vârful dealului. Jos, o fântână. Mătușa a umplut o căldare de apă și se întoarce spre mine. În mare grabă îmi spune: ”Nu am timp, trebuie să ajung la fata de care am grijă...” și fuge repede pe scări, la casa din deal...

Ligia Beatrice Vasilescu

 Va urma...

Niciun comentariu: